Je lidmaatschap bij het RSG kan je zelf invullen. Alles is mogelijk; je kan de leukste feesten meepakken, maar je kan ook actief worden in commissies, waar je veel van leert. Eén ding is zeker: je kan alles uit je studententijd halen als lid van het RSG!

We zijn een gemengde vereniging met een relaxte sfeer, maar ook vol tradities en studentikoze gebruiken. Een voorbeeld hiervan is het vieren van onze verjaardag, de Dies Natalis, met tradities zoals een jool, constitutieborrel en puzzelrit. Ook maken we in de soos gebruik van mores, dit zijn ongeschreven regels die de sfeer bevorderen. Wil je meer weten over deze tradities en gebruiken? Kom dan op de woensdagavond van de Eurekaweek langs bij onze traditionele avond en proef de sfeer van een typische avond op het RSG.

Een belangrijk kenmerk van het RSG is dat eerstejaars dezelfde mogelijkheden krijgen als ouderejaars. Dit betekent dat je vanaf het eerste moment volwaardig lid bent en gelijk plaats mag nemen in een van onze 33 commissies. Ook kan je in je eerste jaar al lid worden van een dispuut. Tijdens de kennismakingstijd aan het begin van het jaar zal je niet alleen je mede-eerstejaars leren kennen, maar maak je ook kennis met de Vereniging en haar leden. Deze week is dan ook absoluut geen ontgroening, maar een gezellige week met feestjes en activiteiten.

Op het RSG worden het hele jaar door ontzettend veel activiteiten georganiseerd. Elke woensdagavond bouwen we een feestje in onze feestruimte Thor, terwijl onze eigen DJ’s draaien. De rest van de week hangt er een gezellige sfeer waar verschillende groeperingen en vrienden samen op de sociëteit borrelen. Met mooi weer wordt er gebarbecued op de achterplaats of door commissies vergaderd op het balkon. Ook hebben we meerdere activiteitenweken, zoals onze culturele week of Nachtblind.

Meer weten?  Kijk op: https://www.hetrsg.nl

Het Rotterdams Studenten Gezelschap

Kijk ook eens op onze algemene website: www.hetrsg.nl